måndag 12 maj 2008

¤Veckans skiss vecka 20¤

En fantastisk somrig helg har passerat och en ny vecka har inletts, det är dags för en ny skiss. Idag är det en duktig tjej vid namn Sara/sjd som ritat skissen.

Namn/nick: Sara/sjd
Hemsida/blogg:
http://sara.dahlblom.com/
Korta fakta om dig:
En 32-årig tjej boende i Malmö med man, barn och 2 katter. Scrappar gärna katterna, barnet och livet i allmänt.
Vad/vem inspirerar dig?
Bland annat inspireras jag av att läsa scraptidningar, och kolla i bloggar, men mest av att scrappa tillsammans med andra.
Hur länge har du scrappat?
Började så smått i mars 06, men kom igång ordentligt under sommaren 06.
Nämn en scrappryl du inte kan leva utan?
Jag har många saker jag använder ofta och inte kan vara utan, men en sak som jag nästan alltid använder är skalpell och stållinjal...utan det klarar jag mig bara inte. Sen är det svårt att avstå från papper, men det ser inte jag som en pryl, det är mera som ett livselixir.
När scrappar du som allra bäst?
På träffar! Här hemma blir det på kvällstid, det är då min kreativitet är på topp.
Hur gör du för att komma ur en scrapblock?
Jag läser tidningar, kollar efter inspiration på webben och försöker komma igång genom att använda skisser. Jag scrappar ofta efter skisser.

Här är Saras fina skiss:
Saras egen tolkning:

Här kommer teamets härliga tolkningar av skissen.
Först ut är vår nya duktiga medlem Jennie Simmat.

Jennie/Simmat
Sophia/Fialia
Linda/Gulligullan

Camilla/Smörblomman

Carina

Karin
Blev du inspirerad? Sätt igång och scrappa efter den och maila sen din tolkning till oss på veckansskiss@gmail.com senast nästa måndag, den 19 maj. Glöm inte att förminska din bild till 500x500 pixlar.

Inga kommentarer: