måndag 8 september 2008

¤Veckans skiss vecka 37¤

Nu är det dags för ännu en av våra trogna läsare att få rita en skiss. Den här gången har turen kommit till Susanne H som är duktig på att skicka in tolkningar till våra skisser. Vi tyckte nu att det var dags att hon fick stå i rampljuset lite. Och det gör hon verkligen bra. Hon har ritat en jättesnygg skiss!


Namn/nick: Susanne H

Hemsida/blogg:
http://snuffehar.blogspot.com

Korta fakta om dig: Jag är en glad tjej på 33år som älskar att scrappa och fotografera. Två intressen som går som hand i handske. Jag är gift med Magnus sedan 2002 och tillsammans har vi två döttrar, en på 4½ och en på 1½. Vi bor i en villa i ett litet samhälle i nordvästa Skåne och vi trivs jättebra här. Jag har nyss återgått till mitt arbete som ingenjör, på ett företag som tillverkar medicinska engångsartiklar, efter 1½ års mammaledighet.

Vad/vem inspirerar dig? Jag går gärna bloggrundor för att insupa inspiration från alla duktiga scrappare som visar upp sina alster. Jag kan även hitta idéer från tidningar, reklam, ett vackert papper, ett fint foto och mycket annat som finns i min omgivning.

Hur länge har du scrappat? Jag började i maj 2007 efter att en tid ha lockats av två goda vänner.

Nämn en scrappryl du inte kan leva utan? Oj, bara en? Mönstrat papper får det bli i så fall. Jag älskar papper och har hur mycket som helst här hemma. En annan favorit är bokstavsstickers. Det är så himla smidigt att slippa stansa.

När scrappar du som allra bäst? När lugnet har lagt sig på kvällen och resten av familjen sover. Sen älskar jag att gå på träffar. Jag tycker det är så kul att sitta tillsammans vänner och pyssla.

Hur gör du för att komma ur en scrapblock? Har inte haft någon riktig block tror jag. Men ibland när inte lusten finns där så låter jag bara det vara, scrapsurfar en del och låter det komma när det kommer.



Här är hennes snygga skiss som inspirerade precis hela teamet!

Och så här har hon själv tolkat den:
-------------------------------------------------------------------------------

Här kommer Veckans Skiss teams tolkningar:

Camilla E:

Sophia/Fialia:

Johanna/Silwerstar:

Carina:

Linda/Gulligullan:

Karin:

Jennie/Simmat:


Blev du inspirerad av skissen? Vill du scrappa efter den? Gör det! Men glöm inte att maila in din layout till oss här så att vi också får se. Kanske är det din layout vi visar här nästa vecka. Maila in din LO på veckansskiss@gmail.com innan måndag.

Happy scrapping!

/Fia

2 kommentarer:

Helena Påhlsson sa...

den ska jag göra direkt ikväll minsann !!

Karin sa...

Härliga tolkningar och en inspirerande skiss!!