måndag 15 oktober 2007

Välkommen till Sveriges nya skissblogg

Jag som står bakom denna blogg är nog mest känd som Silwerstar i scrapsamanhang. Jag behöver fler inspiratörer till denna blogg -mer info kommer senare i inlägget!

Grundidén till denna blogg är enkel. Vi skapar efter skisser!

Denna skissblogg kommer fungera på följande vis:
Du som har en egenritad skiss som du känner att du vill dela med dig av och som du vill få publicerad på denna blogg mailar din skiss till mig (instruktioner om hur du gör kommer nedan)
En gång i veckan publiceras en ny skiss -kanske blir det just din skiss, och i samband med avslöjandet av veckans skiss kommer ett gäng inspiratörer visa upp sina tolkningar av just den skissen.
Under veckan som går är ni varmt välkomna att scrappa efter denna skiss och jag blir jätteglad om ni mailar in era tolkningar till mig, och då finns också chansen att din layout får synas på bloggen.

När en vecka gått publicerar vi en ny skiss, då av någon som inte blivit skisspublicerad på bloggen på minst 2 månader, och på så sätt hoppas jag att vi ska jobba upp ett lager härliga skisser som kommer finnas kvar här om man skulle behöva en skiss även vid ett senare tillfälle! Fördelen är ju dessutom att vi förhoppningsvis får se skisser av många olika personer vilket betyder att en skiss kan skilja sig mycket åt från en annan. Variation helt enkelt!


För att komma igång med detta behöver jag nu få några skisser mailade till mig!
Att tänka på:
  • Du får maila in fler än en skiss, dock kommer en och samma person aldrig få sina skisser publicerade mer än en gång varannan månad just för att vi vill skapa variation.
  • Vemsomhelst får skicka in en skiss, det spelar ingen roll om det är din första skiss någonsin eller om du är en van skissritare -alla är med på samma villkor!
  • Skissen du mailar in ska vara ritad av dig själv! Hur du ritar den är upp till dig, men tänk på att den ska synas tydligt.
  • Formatet på din skiss är frivillig.
  • När din skiss väljs ut till bloggen kommer du att få veta detta i förväg innan publicering sker och om du vill och hinner vore det kul om du scrappade efter din egen skiss som publiceras samtidigt som skissen för inspiration.
  • Du mailar din skiss till veckansskiss@gmail.com och märker mailet med "Skiss"

Som jag nämnt tidigare i inlägget söker jag efter inspiratörer som vill vara med och skapa till denna blogg enbart för att det är kul!
För tillfället söker jag efter 2 inspiratörer som är villiga att scrappa efter skisserna som sedan kommer att publiceras här.
Enda kravet jag har på dig som söker är att du gillar att skapa efter skisser och jag ser gärna att du har förmågan att göra en skiss till "din egen" i ditt skapande.
Arbetsbelastningen på inspiratörerna bör inte bli särskilt betungande, ni kommer få se de utvalda skisserna i god tid innan publicering (förutom den första veckan) och ni behöver inte göra mer än att scrappa helt enkelt!

Känner du att detta låter som en kul grej som du vill vara med på -släng iväg ett mail till mig och berätta lite kort om vem du är och skicka med 3 av dina layouter gjorda i år för att visa din stil.
Jag vill komma igång med denna blogg snarast, och du behöver inte skapa något nytt enbart för att ansöka, därför anser jag att ansökningstiden kan hållas kort och sista dag att ansöka blir på nu på fredag den 19 oktober.
Maila till veckansskiss@gmail.com och märk mailet med "inspiratör"

Det var mycket info på en gång, nu är det nog dags att runda av för idag. Jag hoppas att du kommer följa utvecklingen på denna blogg och att du känner att du vill deltaga, vare sig det är som skissmakare, inspiratör eller som respons på kommande Veckans Skiss!
Alla får vara med och denna blogg ska enbart vara kul!

Har du frågor ang. denna blogg så tveka inte att ställa dem! Jag ska försöka att uppdatera och svara på era frågor så snart jag kan, och vidareutveckla bloggen med er hjälp. Bloggen är alldeles ny, så jag hoppas att ni står ut med att allt kanske inte är uttänkt och spikat till 100% än, men finns intresset för för detta så hoppas jag och tror att denna blogg kan bli riktig, riktigt kul!

På återseende,

Silwerstar

2 kommentarer:

Anonym sa...

-testar-

Blogger sa...

There is SHOCKING news in the sports betting industry.

It's been said that any bettor must watch this,

Watch this now or quit betting on sports...

Sports Cash System - SPORTS BETTING ROBOT