måndag 23 juni 2008

¤¤Veckans skiss vecka 26¤¤

Tjohoo, så var det tisdag igen. Jag hoppas att ni haft en skön midsommarhelg och att ni fått scrappat en massa.

Den här veckan är det en trogen bloggläsare som ritat skissen. Stella:


Namn/nick: Stella

Hemsida/blogg: http://www.stellas.nu/

Korta fakta om dig: Jag är en hemmakär tvåbarnsmamma som älskar att vara med min familj, träna, dansa och pyssla.

Vad/vem inspirerar dig? Framför allt är det mina två trollungar här hemma som inspirerar mig. Det är oftast utifrån deras roligheter och egenskaper jag skapar. I övrigt surfar jag gärna runt på bloggar och inspireras av alla fantastiskt kreativa människor som finns där ute!
Hur länge har du scrappat? Jag började på riktigt vintern 05/06 då min dotter fyllde ett och nästa barn var på väg – kände att det var bäst att sätta fart då ;)

Nämn en scrappryl du inte kan leva utan? Skärmaskinen så klart, men även mönstrade papper (I love!).

När scrappar du som allra bäst? När barnen somnat (de sover bra!) och min man är borta ;) Då kan det bli många timmar – och alldeles för sent…

Hur gör du för att komma ur en scrapblock? Ägnar mig åt nå´t av alla mina andra projekt (!) och surfar tills inspirationen rinner till igen.


Och här är Stellas härliga skiss:



Så här har hon själv tolkat den:


Den här skissen fick igång teamet och vi fick ett helt gäng olika tolkningar.


Linda/Gulligullan:


Johanna/Silwerstar:


Camilla/Smörblomman:


Jennie/Simmat:


Sophia/Fialia:
Karin:


Vad kan du hitta på med Stellas härliga skiss? Scrappa och maila oss din LO senast nästa måndag. Maila på veckansskiss@gmail.com. Glöm inte att förminska din bild till max 500x500 pixlar.

Happy scrapping!

Fia




Inga kommentarer: