måndag 16 juni 2008

¤Veckans skiss vecka 25¤

Veckans skiss är ritad av söta Kicki/Pickos som i vanliga fall huserar på Scraputmaningen. Att hon är grym på att rita skisser vet ju de flesta så jag bad henne rita en till oss.

Kicki:

Så här säger Kicki om sig själv.

Namn/nick:
Kristina Mårdby/pickos

Hemsida/blogg: http://kickis.blogg.se/


Korta fakta om dig:
Bor med man och 3 barn i västra Göteborg. Är mammaledig just nu med minstingen (8,5 mån gammal). Förutom att pyssla läser jag gärna böcker och spelar brädspel.

Vad/vem inspirerar dig? Allt! :D Kan inspireras av allt möjligt; kläder, annonser, tyg, andra scrappare mm, men framför allt inspireras jag mycket av skisser.

Hur länge har du scrappat Är en gammal räv, började redan 1998 med de begränsade resurser som fanns då, men har utvecklats mest under de senaste åren. Tycker också väldigt mycket om att göra kort.

Nämn en scrappryl du inte kan leva utan? Skäraparaten eller min papperssyl, kan inte riktigt välja...

När scrappar du som allra bäst? När barnen ligger och sover och det är lugnt och stilla hemma, gärna med lite musik i bakgrunden.

Hur gör du för att komma ur en scrapblock? Bra fråga, kan inte minnas att jaghaft någor riktig block faktiskt.. brukar mest vara att jag inte har tiden jag hade velat, får jag tid att scrappa brukar det flyta på ganska bra.

Kickis härliga skiss:Kickis egen tolkning:


Vi i teamet har tolkat Kickis snygga skiss så här:

Sophia/Fialia:

Carina:


Jennie/Simmat:

Camilla/Smörblomman:

Karin:

Har du också lust att scrappa efter Kickis skiss? Gör det och maila sen den till oss så att vi får se. Senast nästa måndag vill vi ha ditt bidrag för en chans att visas här på bloggen. Förminska bilden till 500x500 pixlar och maila den till veckansskiss@gmail.com.

Happy scrapping!

/Fia

1 kommentar:

Anonym sa...

Bättre sent än alldrig :) Jag har scrappat efter denna jättefina skiss.
http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.3099377