måndag 13 oktober 2008

Veckans skiss vecka 42

Nu har det blivit Jessicas tur att få rita en skiss till oss i teamet. Hon har ritat en supersnygg skiss som nästan hela teamet gick igång på och scrappade efter.

Namn/nick: Jessica / mymlis

Hemsida/blogg: mymlis.blogspot.com

Korta fakta om dig: 30-årig finlandssvensk gift tvåbarnsmamma med tusen järn i elden. Jobbar inom finansieringsbranchen, så mitt scrappande fungerar som motvikt till mitt jobb. Bor i ett rött hus med vita knutar och stor trädgård. Då jag inte scrappar pysslar jag i trådgården eller läser en bra bok.

Vad/vem inspirerar dig? Mina två barn är en stor inspirationskälla för mig, men inspireras också av färger, musik, naturen, ja, allt som händer runt mig.

Hur länge har du scrappat? Har scrappat i ungefär 2 år

Nämn en scrappryl du inte kan leva utan? Svårt att välja en... Skärmaskinen är viktig, men det får nog bli blommor, i alla möjliga färger och former, dem
är det svårt att vara utan

När scrappar du som allra bäst? På kvällarna, då barnen somnat och det är tyst i huset.

Hur gör du för att komma ur en scrapblock? Surfar runt i bloggar, städar upp mitt scrapbord, man kan ju alltid hitta något skojigt som ger inspiration eller så shoppar jag lite nya papper och dekorationer.


Visst har hon ritat en alldeles osedvanligt inspirerande skiss!



Så här har hon själv tolkat den:


Teamet gick loss ordentligt och här är deras alster.

Sophia/Fialia:


Jennie/Simmat:


Jennie/Simmat:
(igen)


Linda/Gulligullan:


Carina:


Karin:


Så kom igen nu och scrappa efter skissen du med. Vi vill jättegärna se vad du kan skapa efter den. Skicka in din LO till veckansskiss@gmail.com senast nästa måndag så kanske det är din layout vi visar här i bloggen nästa torsdag.

Happy scrapping!

/Fia

Inga kommentarer: