måndag 20 oktober 2008

¤Veckans skiss vecka 43¤

Nu är det tisdag igen och dags för en ny skiss. Idag är det en jättegod vän till mig och tillika en begåvad scrappares tur, nämligen Anna-Carin. Jag älskar hennes avskalade stil och tyckte att det skulle vara spännande att se hur teamet och alla våra läsare tolkar en av hennes snygga skisser.

Söta och glada Anna-Carin:


Namn/nick: Anna-Carin/anaber

Hemsida/blogg: http://anaberscrap.blogspot.com (fast den ligger lite vilande just nu)

Korta fakta om dig: 31-årig tvåbarnsmamma med ursprung i Foppaland (dvs Örnsköldsvik för de icke hockeyintresserade). Numera bor jag med make och våra två barn och två katter i ett nybyggt hus norr om Stockholm.

Vad/vem inspirerar dig? Oj, det kan vara vad som helst. En detalj i en layout eller en hel layout. Jag kan både lifta eller stjäla en hel layout skamlöst om jag gillar den, då får jag ner min historia till fotona istället för att lägga tid på att varje layout ska vara superdesignad. Min personliga touch hamnar ändå på layouten även om designen är någon annans från början.

Hur länge har du scrappat? Har scrappat sen våren 2006 då en kompis drog med mig på en nybörjarkurs på Skapa Hobby.

Nämn en scrappryl du inte kan leva utan? Bara en? Cardstock. Tätt följd av min skärmaskin och buggen.

När scrappar du som allra bäst? När jag har fått stöta och blöta layouterna i huvudet ett tag så de i princip är klara med både pappersval och dekorationer. Sen sätter jag mig ner och scrappar, gärna på kvällstid när barnen somnat.

Hur gör du för att komma ur en scrapblock? Shoppar nya roliga grejor och surfar runt på bloggar. Eller gör något helt annat som att sticka, virka eller läsa en bra bok. Inspirationen kommer tillbaka, det gäller bara att vänta ut den. Eller så får man tvångspyssla, det är sista utvägen.


Anna-Carins snygga skiss:


Anna-Carins egen tolkning:

Nästan hela teamet har scrappat efter A-C's snygga skiss.

Carina:

Camilla E:

Johanna/Silwerstar:

Jennie/Simmat:

Sophia/Fialia:

Karin:
Nu vill vi se din tolkning av skissen. Maila in till oss på veckansskiss@gmail.com senast nästa måndag så är det kanske din tolkning vi visar nästa torsdag. Glöm inte att förminska bilden till 500x500 pixlar.

Happy scrapping!

/Fia

Inga kommentarer: