måndag 24 november 2008

Veckans Skiss vecka 48

Är ni sugna? För nu är det dags för en ny skiss igen. Denna vecka är det Anna/Ami som har ritat skissen.
Namn/nick: Anna Andersson / Ami
Hemsida/blogg: http://amispyssel.blogspot.com/
Korta fakta om dig: Jag bor i en villa i Piteå med sambo och våra två barn, Vidar 4 år och Viola 1 år. När jag inte gör en massa måsten eller umgås med barnen så pysslar jag eller läser en spännande bok. Jag sitter hellre vid datorn och pysselsurfar än ser på TV.
Vad/vem inspirerar dig? Det mest inspirerande är att sitta och skapa med andra bl.a. under våra månadsträffar här i Piteå.
Hur länge har du scrappat? Jag började att scrappa lite smått för fyra år sedan då min son var några månader.
Nämn en scrappryl du inte kan leva utan? Mönstrade papper! Om det inte räknas som en pryl så säger jag nog min QK Revolution med tillhörande alfabet.
När scrappar du som allra bäst? När jag egentligen hade tänkt göra något annat.
Hur gör du för att komma ur en scrapblock? Då plockar jag fram ett antal mönstrade papper & dekorationer, gärna ur samma serie eller ur ett färdigmatchat kit, ett foto och sedan så börjar jag. I och med att det redan är matchat av någon annan så brukar det inte bli så tokigt. Annars så alternerar jag, gör ett kort när jag har scrapblock och tvärtom.

Här har ni Amis härliga skiss!

Amis egen tolkning:

Linda/Gulligullan:

Carina:

Jennie/Simmat:

Sophia/Fialia:

CamillaE:

Karin:

Nu är det din tur! Maila in din LO till oss på veckansskiss@gmail.com senast nästa måndag, så är det kanske din LO vi visar här nästa torsdag. Glöm inte att förminska den till 500x500 pixlar.

Happy scrapping!

/Linda

Inga kommentarer: