tisdag 1 april 2008

¤¤ Veckans skiss vecka 14 ¤¤

Idag är det tisdag och dags för ny skiss nu igen! :-) Idag är det Marie/Hallonflicka som bjuder på skissen:



Namn/nick: Marie (hallonflicka)
Hemsida/blogg: http://mariesgalleri.blogspot.com
Korta fakta om dig: Är nyss fyllda 18 år, bor tillsammans med mina föräldrar i Skåne. Jag läser det andra året på gymnasiet, den tekniska linjen med naturvetenskaplig inriktning. Har alltid tyckt om att pyssla och skapa med allt möjligt.

Vad/vem inspirerar dig? Jag inspireras av allt möjligt. Gallerier, bloggar och forum på Internet först och främst, men även tidningar och utmaningar av alla de slag. Allt som finns runt om kring mig, färger och former kan också vara inspirationskällor.
Hur länge har du scrappat? Just scrapbooking började jag med våren 2005, men jag har pysslat med annat innan dess.
Nämn en scrappryl du inte kan leva utan? Det var en svår fråga. Skärmaskinen är nästan ett måste, annars vet jag inte, fotografier förstås.
När scrappar du som allra bäst? På kvällen när jag sitter själv i mitt rum med radion påslagen. Inspirationen är också viktig, den kan självklart variera från dag till dag.
Hur gör du för att komma ur en scrapblock? Jag brukar inte råka ut för några värre scrapblockar, man måste ju inte vara scrapsugen varje dag heller. Men om jag nu känner att inte inspirationen finns där så kan det hjälpa att kika runt i lite olika scrappbloggar eller söka idéer på diverse forum.


..och här kommer Veckans skiss!:

Såhär har dessa tjejer tolkat den fina skissen:

Maries egen tolkning:

Karin:

Gulligullan:

Smörblomman:

Fialia:

Nu är det er tur att skapa utifrån skissen! Senast måndag den 7/4 ska ditt alster finnas hos oss om du vill få chansen att synas på bloggen nästa vecka! Du mailar ditt alster till veckansskiss@gmail.com (glöm inte att förminska din bild till max 600 pixlar på bredden tack!) Vi ser fram emot många härliga tolkningar!

-----

2 kommentarer:

Susanne H / snuffehar sa...

Vilken rolig skiss! Den måste jag testa.

Marie sa...

wow så grymma ni är!
jätteskoj att få se hur ni tolkat min skiss!