måndag 21 april 2008

¤Veckans skiss vecka 17¤

Så var det äntligen tisdag och dags för en ny härlig skiss. Idag är det en riktig stammis här på Veckans Skiss som har ritat skissen. Det är Marie/Joggemia!



Namn/nick: Mia/Joggemia
Hemsida/blogg: http://joggemia.wordpress.com
Korta fakta om dig: Jag är av årgång -71, bor i ett litet samhälle ca 4 mil utanför Kalmar tillsammans med make och tre barn (16,14 och 12 år). Jobbar som tidigarelärare på en förskola 1-5 år.
Vad/vem inspirerar dig? Allt! Allt ifrån andras bloggar, div gallerier, färg och form, nya grejor m.m.
Hur länge har du scrappat? Jag har scrappat sedan i okt. 2005. Jag gick en scrapbookingkurs som studieförbundet ordnade och hade Monnahs ena syster som kursledare.
Nämn en scrappryl du inte kan leva utan? Svart penna!
När scrappar du som allra bäst? När det är lugnt i huset, jag är utvilad hela pysselbordet dignar av nya prylar. =D
Hur gör du för att komma ur en scrapblock? Jag kollar runt bland olika gallerier och bloggar, bläddrar i scraptidningar/böcker, shoppar och väntar ut blocken.


Och här är hennes underbara skiss:

Så här har hon själv tolkat den:


Fyra tjejer i vårt team har också scrappat efter den här skissen. Så här blev det:

Carina:

Karin:

Linda/Gulligullan:

Sophia/Fialia:

Blev du inspirerad? Sätt igång och scrappa efter den och maila sen din tolkning till oss på veckansskiss@gmail.com senast nästa måndag, den 28/4. Glöm inte att förminska din bild till 500x500 pixlar.

Det är så roligt när våra läsare vill skicka in skisser till oss. Så nu hoppas jag att vi kommer att bli mailbombade i veckan med massa nya skisser. Maila din skiss till veckansskiss@gmail.com så hör vi av oss om vi vill använda din skiss.

1 kommentar:

joggemia sa...

Så kul att se hur ni tolkat skissen, tjejer! Underbara layouter!

Kram Mia